Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin Forum
#1
Regulamin ten będzie powstawał i rozwijał się w najbliższym czasie, zgodnie z warunkami uzgodnionymi przez społeczność SKS.

Wstępnie ustalamy że:
Aktywowane będą konta które jako login zawierają Imię i Nazwisko. Związane to jest z zapewnieniem jak najwyższego poziomu merytorycznego forum.
Aby otrzymać aktywację uprawnień do poziomu członka organizacji, wymagana będzie weryfikacja fizyczna , potwierdzona czasami spotkaniem bezpośrednim, lub poleceniem przez 2 członków organizacji.
Rada forum stanowić będą osoby związane z organizacją - planowanym Stowarzyszeniem Społeczna Komisja Śledcza Covid19.
Rada będzie wybierana w wyborach bezpośrednich przez członków organizacji w zorganizowanych wyborach zakończonych głosowaniem internetowym. Grupa członków organizacji będzie mogła wnieść wniosek o Weto w kwestii decyzji Rady, Będzie mogła podjąć inicjatywę uchwały działań organizacji i Forum, Zainicjować Referendum członków-uczestników. Będzie to możliwe przez odpowiednią, docelową strukturę forum, umożliwiającą również i taką funkcjonalność.
Forum przeznaczone będzie do zorganizowania współpracy różnych organizacji i grup, w tym i niezależnych członków społeczeństwa. Poszczególne grupy będą miały reprezentację w Radzie, tak aby mogła każda organizacja reprezentować swoje stanowisko podczas wspólnych obrad.
Rada będzie okresowo wyznaczała koordynatora będącego przewodniczącym obrad, którego zadaniem będzie dbałość o techniczny i prawidłowy przebieg prac Rady. Decyzje Rady będą powstawały w oparciu o system głosowań preferencyjnych, dzięki czemu nie będzie podziałów i polaryzacji stanowisk dzielących uczestników organizacji.
Rada będzie ustalać grupy zadaniowo realizacyjne, oraz kierować do ich zarządzania koordynatorów, których zadaniem będzie realizacja wyznaczonych przez społeczność zadań.
W okresie założycielsko rejestracyjnym dopuszcza się że w skład Rady będą mianowane osoby uznane za godne tego stanowiska, ale po okresie wstępnym ustalonym w trybie dyskusji społecznej, przeprowadzone będą wybory korygujące.

Skargi o spamowanie, hejt, obraźliwe wypowiedzi będą spotykały się z oceną moderatorów i administracji i osoby takie będą zawieszane lub nawet usuwane z naszej społeczności.
Będzie możliwość rozpatrzenia skargi na taką decyzję przez Radę, lub wydzieloną grupę, wyznaczoną do takich zadań.

Forum podzielone będzie na dwie płaszczyzny działań:
Publiczną i organizacyjną.
Rejestracja i aktywacja konta przez moderatorów daje tylko możliwość działań w przestrzeni publicznej.
Nadanie uprawnień dodatkowych powoduje dostęp do wewnętrznych działów i kategorii w tym działów prawnych, eksperckich, itp. - tworzonych do zastosowań celowych i zadaniowych.
Część z działów specjalistycznych będzie miała zablokowany dostęp do możliwości dokonywania wpisów, tak, aby osoby postronne nie zakłócały merytorycznych kwestii poruszanych w tych specjalistycznych grupach. Do części grup będzie dostęp - czytaj, dzięki czemu społeczność organizacji będzie mogła komentować działania grup specjalistycznych np. w wiadomościach prywatnych. Szczegółowe rozwiązania będą jeszcze negocjowane i ustalane gdy zbierze się grupa reprezentatywna.

Powyższe propozycje przelane będą do formalnego regulaminu już wkrótce.
Prosimy o wyrozumiałość - tworzymy to forum od podstaw i starać się będziemy, aby spełniło ono oczekiwania wszystkich, ale też zapewniło jak najbardziej optymalną pracę. Działania te są bardzo pracochłonne i wymagają dużo uwagi i skupienia.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości